Skip to content

49 Comentarii

  1. elena
    mai 19, 2011 @ 12:04 pm

    Minunat articolul, cred ca multi ar avea de invatat, felicitari!

    Reply

    • C
      februarie 14, 2024 @ 10:11 am

      Dumnezeu a lasat relatiile normale imtre barbat si femeie prin casatorie.Tot ce deviaza de la acestea sunt perversiuni sexuale! Daca citim in Biblie cum a pedepsit Dumnezeu Sodoma si Gomora pentru sodomie si gomorie-perversiuni cu gura ne lamurim. Perversiunile sexuale sau masturbarea sub toate formele e acelasi lucru. Trebuie facuta o corectare: gresit spus sex oral sexul e relatia normala intre barbat si femeie asa cum l-a lasat Dumnezeu si tot ce deviaza de la sexul normal e perversiune sau masturbare! Si doctorii spun ca acestea afecteaza personalitatea si duc la degradarea personalitatii si la boli psihice grave! Prin ele ne coboram mai jos de treapta dobitoacelor! Vedeti ca si la spovedanie ele se canonisesc ca si crima si uciderea! Daca citim Biblia ne lamurim! Atunci de ce nu se spune ca prin ele ne distrugem personalitatea noastra ne degradam personalitatea si ajungem la boli psihice grave, la degradarea personalitatii sunt cazuri concrete!

      Reply

  2. Albinuta
    mai 19, 2011 @ 1:57 pm

    Doamne ajuta ,foarte bun articolul mi-ar placea sa citesc un articol despre cum trebuie privita infranarea (relatiilor intime ) unde doar unul din soti crede in Dumnezeu ,mentionez ca am discutat putin si cu duhovnicul insa nu prea mult

    Reply

    • Coroi Florin Gheorghe
      februarie 14, 2024 @ 11:45 am

      Nu inteleg daca se abordeaza aceasta problema de catre Biserica de ce nu se abordeaza prin prisma pacatului? Ca spun Sf Parinti ca nimic nu-L supara mai mult pe Dumnezeu decat pacatele impotriva firii! Faceti o corectare: nu e sex oral e perversiune sexuala! Tot ce e deviat de la sexul normal asa cum l-a lasat Dumnezeu e perversiune! Vedeti in Biblie cum a pedepsit Dumnezeu Sodoma si Gomora pentru pacatele impotriva firii:sodomia si gomoria-perversiunile cu gura, masturbarea sub toate formele! Pedeapsa acestora e a celor din Sodoms si Gomora a iadului vesnic, a chinurilor vesnice si a muncilor vesnice! Vedeti

      Reply

  3. Maria Vicol
    mai 21, 2011 @ 4:36 pm

    ps:de ex daca eu sunt casatorita si am inclinatia catre impreunarea trupesca fara sa tin cont si de post decat sa ma duc la altul Biserica ingaduie si astfel de impreunarii -din 2 rele alegi pe cel mai mic dar daca tu ai credinta tare si in casatoria ta impreunarea este doar pt copii(ca este si placere si mai bine,asa si trebuie) diferenta dintre noi ar fi o mare prapastie tu cu adevarat respecti si ai frica de Dzeu eu inca sunt stapanita de patimi.Dar Dumnezeu ne iubeste pe amandoi-numai ca plata ta mare ar fi in comparatie cu a mea.noi cei slabi in iubirea pt Marele Dumnezeu sa nu aruncam cu pietre in acei mai virtuosi si mai tari ca noi…
    venim repede cu „eu cred ca…”sau „parerea mea este ca…” dar oare ce cred eu crede si Hristos?Oare daca El ar fi acum in fata mea ce scuze as mai gasi la neinfranarile mele patimase?

    Reply

  4. Viorel
    mai 22, 2011 @ 3:15 pm

    Hristoa a Inviat! Dragii mosului desi mi-am impus sa nu ma mai bag in postari pe bloguri fie ele si ortodoxe, totusi consider ca tema articolului de fata este foarte fierbinte si doresc sa va scriu cateva cuvinte bazate pe experienta mea de viata ( mai bine nu o aveam). Ca sa inlatur anumite suspiciuni, va spun de la inceput ca sunt casatorit, am trei copii (cam de varsta voastra) si doua nepoate. Constat citind postarile ca discutia a alunecat de la subiectul articolului. Pe scurt, consider ca Sf. Parinti au dreptate in ceea ce spun, intrucat prin ei ne vorbeste Dumnezeu. Lucrurile sunt mai complicate insa si nu pot fi tratate simplu in alb si negru ci luate cu dumnezeiasca cuviinta de la caz la caz. Unii se pot stapani mai usor altii mai greu atunci cand vine vorba de relatiile trupesti intre sot si sotie. Ei trebuie sa urmeze sfatul duhovnicului si cu rugaciune si credinta pot stapani lucrurile. E adevarat ca nasterea si cresterea de prunci nu-i o treaba usoara dar orice metoda contraceptiva este o grava incalcare a lucrarii dumnezeiesti, nu mai vorbesc de pruncucidere. Vreau insa sa scriu cateva cuvinte despre subiectul tratat in articol, acela al perversiunilor sexuale intre sot si sotie.

    Reply

  5. Viorel
    mai 22, 2011 @ 3:15 pm

    Acestea sunt uraciuni inaintea lui Dumnezeu indiferent ca se petrec intre oameni casatoriti sau nu. „Chestiile” facute cu gura intra in categoria numita gomorie si care vine de la Gomora. E nevoie sa amintesc aici ce a facut Dumnezeu cu Gomora si cu Sodoma? Nu stia ce face? Ce nu-i clar? Cum poti sa pui gura prin fel de fel de locuri care mai de care mai necurate si mai de rusine si apoi sa spui o rugaciune cu aceeasi gura? Cum mai poti saruta o icoana? Dar mai ales cum poti lua Sf. Impartasanie? Ce nu-i limpede aici? Sau despre „lucrurile” facute in partea dinapoi, cum sa amesteci samanta prin care Dumnezeu creaza viata cu fecalele? Imi pare rau ca trebuie sa folosesc asemenea expresii dar vad ca si aici , printre credinciosi lucrurile nu-s limpezi si se cauta fel de fel de argumente de genul:” Nici duhovnicul nu poate impune un comportament sexual între soţi, ci poate da doar sfaturi în linii mari, pentru că fiecare relaţie este diferită iar probleme sunt foarte delicate.

    Reply

  6. Viorel
    mai 22, 2011 @ 3:16 pm

    Sunt deacord că nu poţi merge la duhovnic să-l întrebi până unde poţi să mergi cu mângâiatul soţiei tale…” Nu se pune problema ca duhovnicul sa impuna ceva, ciuva ci doar iti spune ce sa faci sau ce sa nu faci. Daca vrei sa urmezi sfatul lui sau nu este problema de alegere personala. Dar daca voiesti sa te indreptezi poti gasi un duhovnic potrivit care sa fie in masura sa-ti explice si conduita in materie de relatii sexuale cu sotul ori sotia. Acum cativa ani, aveam un duhovnic de la o manastire. Acesta mi-a explicat clar si limpede: se recomanda ca cei doi soti sa nu se dezbrace de tot si sa fie intuneric in camera atunci cand doresc sa aiba relatii intime. De ce? Pentru ca imaginea si senzatia tactila pot duce foarte usor pe cei doi catre deviatii de comportament sexual, mai ales in ziua de azi cand toti avem vrand nevrand in memorie fel de fel de imagini care te pot impinge la alunecare. Iar daca ai cazut o data, a doua oara si a treia oara cazi mult mai usor si mai adanc. [b][Admin: Viorel ne bucuram de interventia ta la subiect, pe care o consideram foarte folositoare insa nu suntem de acord cu sustinerile acelui calugar vis-a-vis de atmosfera intima. Si nu vrem sa fim zeflemitori dar se vede ca acel sfat vine din partea unui calugar si nu din partea unui preot de mir. Ne-am fi mirat daca era invers. Sfatul pe care l-a dat acel calugar poate ca era pentru sotii care au alunecat in patimi peste fire, si poate ca era un sfat temporar dat ca medicament pana la indreptarea sotilor care au trecut pragul firescului. Astfel de situatie inteleg. Dar personal eu nu pot fi de acord cu astfel de sfat dat la modul general, pentru ca este o ingradire de libertate si deja intram prea mult in universul intimitatii sotilor. In rest, iti sustinem cuvintele cu drag][/b] Si foarte greu te mai ridici. Acelasi duhovnic imi povestea despre un tip, cadru universitar, care s-a spovedit la el (evident nu a dat nume, mi-a spus la modul general, pentru exemplificare) ca a marturisit ca facea perversiuni cu sotie, evident de comun acord.

    Reply

  7. Viorel
    mai 22, 2011 @ 3:16 pm

    Cand duhovnicul i-a spus ca-i mare pacat, acesta s-a justificat ca-i cu sotia lui si ei se iubesc, de asta fac ceea ce fac. Atunci duhovnicul a repetat ca tot pacat este si la fel de mare tot ce-i peste fire. Deci dragii mei, va sfatuiesc cu caldura parinteasca, feriti-va de spurcaciuni ca acestea mai ceva ca de sarpe. Ganditi-va ca Dumnezeu a dat oamenilor aceasta cale de inmultire (prin pofta trupeasca si asemenea dobitoacelor) in urma caderii in pacatul neascultarii. Binecuvantare si blestem am citit undeva. Cum s-ar fi inmultit neamul omenesc daca nu ar fi cazut din starea primordiala? Nu ne spune Dumnezeu dar sigur avea 1000 de cai pentru asta. Sa ne gandim doar la intruparea Mantuitorului care nu s-a facut dupa fire(cea cazuta).

    Reply

  8. Viorel
    mai 22, 2011 @ 3:17 pm

    Si daca mai vreti un exemplu pentru a intelege ca unirea trupesca intre barbat si femeie aduce si multa intinaciune chiar in cadrul binecuvantat al casatoriei, va indemn sa cautati cartea „Jurnal duhovnicesc” (despre care s-a mai vorbit candva pe acest blog) aparuta in editura si sub ingrijirea Pr. Constantin Coman, in care este vorba despre o femeie ce a trait in vremurile noastre, avea familie, sot, copil, locuia in Bucuresti si care sub indrumarea unui duhovnic iscusit a dobandit in scurt timp Rugaciunea Inimii. Spune ea in acest jurnal ca dupa ce avea legatura intima cu sotul ei, vreme de peste doua saptamani, Harul nu se mai apropia de inima ei. Oare era ocupat cu altceva? Sau pentru din cauza intinaciunii? Cautati cartea si o cititi (doua volume) si gasiti acolo mai multe amanunte. Doamne ajuta!

    Reply

    • Stefan S
      decembrie 22, 2023 @ 2:34 am

      Am citit cartea menționată de dumneavoastră și NICAIERI nu scrie așa ceva. Rog daca știe careva unde scrie așa ceva. Mi se pare o erezie sa spui că Harul se retrage după relația trupească dintre soți.

      Reply

  9. Viorel
    mai 23, 2011 @ 7:40 am

    Si inca ceva. Precum stiti este scris: „si se va lipi barbatul de femeia sa si vor fi un singur trup”. Iata cat de mare este taina Cununiei, in Sf. Duh cei doi sunt una desi noi vedem doua persoane. Daca unul din cei doi pacatuieste, aceasta face ca Harul sa se indeparteze de la el dar si de la celalalt. Faptele unuia dintre soti se rasfrang deci si asupra celuilalt. Sa avem grija in tot ceea ce facem pentru a nu supara pe Bunul Dumnezeu.

    Reply

  10. Viorel
    mai 23, 2011 @ 4:53 pm

    Draga Claudiu, o „cestiune” de ordin tehnic. Cum apare un comentariu nou la acest topic apare si in casuta mea de mail desi am bifat corespunzator optiunea. Cred ca ceva nu functioneaza, deci te rog pe tine sa iei masuri si greutati. Doamne ajuta!

    Reply

  11. Administrator
    mai 23, 2011 @ 5:20 pm

    Viorel, multumim de sesizare. In baza noastra de date aparea ca te-ai abonat la notificarea de comentarii noi (casuta care este bifata cu „vreau sa fiu informat despre noile comentarii”). Acum te-am scos de la notificari pentru a nu mai avea probleme.

    Reply

  12. Viorel
    mai 23, 2011 @ 7:58 pm

    @ admin, referitor la adnotarile inserate mai sus in comenteriul meu. In ceea ce ai scris, te contrazici pe tine insuti. Singur scrii „sfat” iar daca e sfat nu este impunere si nici ingradire de libertate. Mie mi l-a facut cunoscut pentru a avea notiunea „unui etalon”. Pe care daca vreau il respect sau nu. Eu insumi sunt cu totul de acord cu el. Si are rostul asa cum am si scris de a te ajuta sa te feresti de alunecarea spre pacat. Si asta este valabil pentru oricare individ. Este cineva ferit de posibilitatea de a pacatui? S-a nascut cineva gata canonizat ca si sfant si nu stiu eu? Oare cei care nu au cazut INCA in patimi peste fire sunt in mod garantat in imposibilitatea de a cadea? Oare nu se cunoaste forta pustiitoare a imaginii intrate in minte pe calea vazului? Mai ales daca este insotita si de senzatiile tactile? Inseamna ca nu stiti nimic cei care bagatelizati acestea si va spun ca tocmai din acestia cauta cel viclean pentru a-i tranti mai lesne. Desi am citit putin din scrierile Sf. Parinti totusi ceea ce va scriu este din proprie experienta. Dar ma bucur sa stiu ca sunt singurul om slab din lumea asta si cind voi ajunge in iad nu voi fi macar inghesuit. Doamne ajuta!

    Reply

  13. Administrator
    mai 23, 2011 @ 8:46 pm

    Viorel, daca este un sfat, atunci e doar unul dintre sfaturi, nicidecum un etalon pentru toata lumea. Daca pe tine te-a ajutat, atunci este foarte bine. Insa pe multi altii s-ar putea sa-i sminteasca astfel de sfaturi. Intra prea mult in intimitatea sotilor, si multi s-ar simti cu libertatea impovarata pe buna dreptate. Daca oamenii se manifesta firesc nu are nimeni dreptul sa le mai puna zabrele la ochi. Chiar am precizat in articol urmatoarele:[i] „Sunt deacord că nu poţi merge la duhovnic să-l întrebi până unde poţi să mergi cu mângâiatul soţiei tale sau ce gesturi ai voie şi ce gesturi nu ai, dar asta se întâmplă pentru că relaţiile intime între soţi sunt manifestări normale al firii umane, binecuvântate de Dumnezeu, pornind din fiinţa noastră. E ca şi cum te-ai duce la duhovnic să-l întrebi cum să mănânci sau pe ce parte să dormi în pat. „[/i]
    Nu toate sfaturile date de un duhovnic (mai ales la spovedanie) se potrivesc pentru toata lumea. Acelasi duhovnic poate da sfaturi diferite/contrare pentru doua persoane diferite care au aceeasi problema. Si face asa in functie de contextul personal al fiecaruia.
    Legat de acea recomandare a duhovnicul respectiv n-as vrea sa facem un deziderat pentru ca nu e cazul. Inteleg ca ti-a folosit dar sa nu facem un etalon pentru ca nu toti oamenii sunt la fel.
    O seara frumoasa.
    PS: nu esti singurul om slab…uneori ne zguduim din temelii de la niste ispite pe care alta data le infruntam fluierand. O spun din experienta recenta. Ne mai arata Domnul ca fara harul Sau nu putem face nimic.
    PS2: cred ca nu a ramas raiul fara locuri…:)

    Reply

  14. Eu
    ianuarie 6, 2012 @ 8:34 pm

    Foarte bune articolele acestea, ar trebui sa fie mult mai multe astfel de exemple , si mai multe site-uri care sa ofere o imagine SANATOASA asupra sexualitatii. Nici adultii nu mai stiu ce e normal , dar adolescentii… Ne-a scarbit de tot sexualitatea promovata prin media

    Reply

  15. Scarlatescu Valentin
    februarie 20, 2013 @ 2:59 pm

    Imi place acest site,insa cu acest capitol(sexualitate),a-ti dat-o in bara rau de tot.Voi vedeti totul in alb sau negru.Sa nu uitam ca oricat am incerca nu suntem sfinti ci OAMENI.Iar Dumnezeu ne iubeste pentru faptul ca reusim sa ne ridicam deasupra pacatelor noastre si sa invatam ceva din ele.Ca om de-a lungul vietii gresesti sau esti supus micilor pacate.Puneti-va o intrebare esentiala si incercati sa raspundeti sincer…Lumea chiar ar fi mai buna daca fiecare dintre noi am fi chiar fara de pacat??Eu unu sunt convins ca nu.Daca va uitati in paginile de istorie sau chiar in jurul vostru sau la tv,inca mai sunt oameni care ajuta,vor sa schimbe ceva dar au aceste mici pacate.Inca odata apreciez site-u dar di anumite pncte de vedere exista mari exagerari.

    Reply

  16. Claudiu Balan
    februarie 20, 2013 @ 3:49 pm

    Salut Valy,

    Nu te-a acuzat nimeni cu nimic.
    N-a zis nimeni că toți suntem sfinți, ba dimpotrivă toți suntem păcătoși.
    Dar eu cred că pe tine conștiința te acuză, nu acest articol.

    Toți avem slăbiciuni și păcate, dar asta nu înseamnă că trebuie să schimbe Dumnezeu poruncile pentru slăbiciunea fiecăruia. Noi trebuie să ne curățim sufletele și să ajungem asemenea lui Hristos.

    Reply

  17. Andrei-Marin
    februarie 20, 2013 @ 7:59 pm

    Felicitări pentru articol.
    Până acum nu am văzut articolul dar mi se pare foarte binevenit dat fiind faptul că se tot evită tratarea unor astfel de subiecte.
    Acum nu de mult timp colegul meu de cameră care este cu un an mai mic decât mine(amândoi suntem studenți la Teologie Ortodoxă), mă întreba ce părere am despre perversiunile sexuale și până unde merge relația trupească dintre soți. Întrebarea de fapt mi-o pusese după ce venise de la un curs de limbă greacă, unde discuția fusese inițiată de un coleg de-al său. Cred că discutau despre etimologia (și în același timp distincția)cuvintelor [i]eros [/i]și [i]agapes [/i]iar de aici au ajuns la problema perversiunilor. Problema în sine era că studenții nu știau pe cine să întrebe aceste probleme dat fiind faptul că li se pare rușinos să discute această problemă cu un preot-profesor. E de specificat și că profesorul de greacă e laic (și chiar greco-catolic deși asta nu conta deloc nici la predare și nici la note fiind considerat cel mai obiectiv profesor „întrecându-i”și pe preoți), iar atmosfera la oră e mai destinsă decât la alte cursuri.
    Subscriu la ceea ce s-a specificat în articol și consider că e foarte folositor oferind anumite viziuni în această problemă.

    Reply

  18. Scarlatescu Valentin
    februarie 21, 2013 @ 11:46 am

    Salut Claudiu,nu m-am facut inteles,problema e ca cand totul ori e alb ori e negru iar din punct de vedere al sexualitatii asa vedeti lucrurile.De acord cu tine ca fiecare trebuie sa fim mai buni,e de datoria noastra sa incercam asta mereu dar asemenea Mantuitorului nu ai cum sa ajungi indiferent ce ai face,nu e in natura noastra.Nu am de ce sa ma simt acuzat,mai ales de propria-mi constiinta.

    Reply

  19. Sorin
    februarie 21, 2013 @ 2:58 pm

    Valy, aș vrea să îți spun câteva cuvinte în legătură cu anumite probleme ce le-ai tratat în mesajele anterioare.
    „Puneti-v a o intrebare esentiala si incercati sa raspundeti sincer…Lumea chiar ar fi mai buna daca fiecare dintre noi am fi chiar fara de pacat??” Aici răspunsul e un mare DA. Nu înțeleg de ce nu ar fi mai bună? Dacă nu ar exista bârfă, ucideri, violuri, minciuni, înșelări, răutate, etc. de ce nu ar fi mai bună lumea?
    „De acord cu tine ca fiecare trebuie sa fim mai buni,e de datoria noastra sa incercam asta mereu dar asemenea Mantuitorului nu ai cum sa ajungi indiferent ce ai face,nu e in natura noastra.” Trecând peste faptul că din felul în care te-ai exprimat s-a înțeles că ai spune că Mântuitorul nu a ajuns să fie bun ( El care e Izvorul Binelui ) eu te-aș întreba ceva: Dacă noi oricum nu putem ajunge unde ne cere El atunci de ce o face? De ce mai suntem judecați și acuzați?

    Greșești enorm de mult susținând că Claudiu este destul de extrem cu sexualitatea. Cred că tu nu faci diferența între a fi extrem și a spune răului rău și binelui bine. Adevărul nu e relativ ci e absolut și e Persoană.

    Reply

  20. Scarlatescu Valentin
    februarie 21, 2013 @ 8:20 pm

    Salut Saurian,din modul in care m-am exprimat am vrut sa spun ca indiferent ce ai face in viata asta nu ai cum sa ajungi ca EL(esenta binelui,perfectiune)tocmai pentru ca nu ne-am nascut sa fim perfecti ci din pacate doar sa TINDEM spre perfectiune.Cand am spus fara NICI un pacat,nu ma refeream la acele fapte,aici e problema voi exagerati mult de tot.Trebuie sa existe un echilibru in interiorul nostru(din care avem ce invata),nu sa devenim extremisti.Apa prea pura nici peste nu va avea.

    Reply

  21. Sorin
    februarie 21, 2013 @ 9:21 pm

    Valy, greșești în gândirea ta. Pe de o parte spui că tindem spre perfecțiune iar pe de altă parte spui că greșim în faptul că tindem spre această perfecțiune ( susținând că e extremism să spunem că anumite lucruri sunt păcate și că trebuie să scăpăm de ele ).
    Cazul cu apa pură este un caz extrem și greșit deoarece această apă este împotriva firii ei. Firea omului este să devină Dumnezeu în asemănare așa cum este și în chip.
    Faptul că omul nu poate ajunge la o perfecțiune deplină nu ține de aceste nimicuri cum sunt perversiunile sexuale ci de lucruri mult mai fine, de a nu mai exista gând rău în mintea și în inima omului, de a avea virtutea în tine indiferent de necazurile ce le-ai avea și ce s-ar întâmpla și în general de lucruri ce cu adevărat sunt de neimaginat pentru omul păcătos de azi. Dar noi ce știm? Că în veșnicie omul va tinde la infinit spre aceste virtuți.
    Perversiunile sexuale sunt niște lucruri de bază, niște păcate grosiere pe care le fac cei care încă sunt foarte, foarte împătimiți așa cum e și cu păcatul trupesc, pornografia și altele din familia lor. În loc să vedem în actul trupesc o unire cu scopul de a avea copii noi îl confundăm cu dragostea și de aici apar acele drepturi ale homosexualilor de a iubi. Îmi amintesc că cineva care era membru al LGBT spunea despre cei care au protestat la Muzeul Țăranului Român că ei, fiind niște extremiști, au protestat împotriva iubirii care este o virtute dumnezeiască. Acest comentariu arată cât de prost înțelegem noi iubirea. Iubirea nu ține cont de sex și nu are vreo parte trupească. Este curată de așa ceva. Atracția este singura parte fizică. Uneori e posibil ca un om să experimenteze și iubire și atracția față de alt om și de asta poate confunda atracția fizică cu iubirea.
    Realizez că ești încă foarte, foarte departe de trăirea ortodoxiei cu adevărat și că undeva aceste discuții te chinuie deoarece undeva în tine Dumnezeu îți spune că e păcat. Probabil ce am spus o voi interpreta că am spus-o cu superioritate. Crede-mă că te înțeleg mai bine decât îți imaginezi și știu starea pe care o ai. Acum dacă vrei mă crezi că ești în înșelare iar dacă nu… ai libertatea ta.

    Reply

  22. Scarlatescu Valentin
    februarie 22, 2013 @ 12:14 pm

    Nu este nici un caz cu apa,pentru ca este un vechi proverb(zicala) dar banuiesc ca nici pe asta nu ai inteles-o sau nu ai vrut sa intelegi.Tindem spre perfectiune e valabil pentru orice om dupa planeta,extremism e ce spuneti voi aici(din nou nu ai inteles).Nu ai interpretat nimic cu superioritate,iti spui doar punctul de vedere si cum vezi tu lucrurile si repsect asta,tocmai de aceea o sa ma opresc aici din moment ce avem parerei diferite.nu e nimic de inteles la mine,am doar o alta opinie asupra lucrurilor iar de inselare nu poate fi cazul.

    Reply

  23. catalin
    iunie 9, 2013 @ 7:16 pm

    Draga Claudiu,

    Am citit articolul tau si, sincer sa fiu, am ramas „surprins” de afirmatiile tale.
    In primul rand, as dori sa reamintesc ca ” perversiunile sexuale” sunt vechi de cand lumea. Astfel, pe ceramica greceasca antica gasim scene de „perversiuni sexuale”. De asemenea in societatea romana se discuta de orgii, sexul cu persoane de acelasi sex etc. Mai tarziu, in societatea japoneza ale evului mediu putem discuta de concubinaj, bordeluri, sex cu mai multe femei etc. In societatea otomana discutam de poligamie, de harem samd.
    Astea tot pornogrfiei se datoreaza????
    In alta ordine de idei, ce inseamna din punctul tau de vedere, draga Claudiu, normalitate sexuala?
    Nu consideri ca, inainte de a discuta despre ea, trebuie sa o definim?

    As mai adauga ceva foarte important! Dumnezeu a dat ca omul sa fie singura specie care simte placerea actului sexual. Nu ar trebui sa profitam de acest lucru?

    Reply

  24. Dan Tudorache
    iunie 10, 2013 @ 6:59 am

    Salut Cătălin (alias crivatz).
    După cum se observă din articol, Claudiu s-a axat pe fenomenul pornografiei ca factor catalizator al perversiunilor din sânul familiei. Deci a dezvoltat cazul particular al epocii contemporane. Nu a negat nimeni că perversiunile s-au practicat și în alte epoci, după cum ai arătat. Pornografia înseamnă publicitarea și mediatizarea perversiunilor. În acele epoci nu exista tehnologie care să aducă pornografia în casele tuturor oamenilor, ca o prestare de serviciu.
    Cât privește definirea normalității sexuale, cred că numai fanii LGBT și ai pornografiei emit astfel de pretenții. Se fac că nu înțeleg ceea ce e de la sine înțeles, precum albastrul cerului într-o zi de vară.
    Pe finalul comentariului ai făcut o afirmație care nu are vreo acoperire dpdv științific: ”Dumnezeu a dat ca omul să fie singura specie care simte plăcerea actului sexual”. Apoi, întrebarea retorică de final denotă un viciu ascuns.
    Deși ar trebui să încep cu asta, îți urez bun venit în această comunitate!

    Reply

  25. carina
    iunie 10, 2013 @ 3:34 pm

    Dan, poate Catalin s-a referit la faptul ca este grea infranarea din cauza placerii determinate de actul sexual.Multe placeri trupesti ne impiedica sa urcam pe scara desavarsirii.

    Reply

  26. Manzat Cristian
    iunie 11, 2013 @ 7:48 pm

    Nu inteleg in totalitate urmatoarea afirmatie:
    [u][i]Pentru unii poate e o nebunie, dar pentru cei care trăiesc în viaţa Bisericii zi de zi ştiu şi simt că tare înţelept este Dumnezeu care a aşezat lucrurile astfel[/i][/u]
    …partea legata de modul in care Dumnezeu a asezat lucrurile. Cred ca sunt putine sau vagi locurile unde se afirma despre sexualitate in cadrul familiei. Cred ca esenta se rezuma la 1 casatorie – in cadrul careia sa fie respect, dragoste, intelegere. In rest, in afara casatoriei, sexul de orice fel este un pacat, si nu mai punem si …pacatele facute nu doar cu fapta.
    Doamne-ajuta!

    Reply

  27. Gabriel Ciprian
    martie 20, 2014 @ 2:29 pm

    Sfintilor care va dati cu parerea referitor la sexul oral, spuneti ca ar fi o asa intinaciune de parca pacatul respectiv l-ar arunca pe om in cea mai adanca mizerie.

    Hristos spune „nu cele ce intra il spurca pe om, ci cele ce ies”. Intr-adevar, din sexul oral, putem spune ca se urmareste placerea, dar poate fi si cazul cand nu este asa. Mari filozofi ziceau sa nu avem ca target fericirea, ca ea e o rasplata, asa e si cu placerea, e doar o rasplata a iubirii celor doi.

    V-ati pus intrebarea cand unul din ei este dispus, din iubire pentru celalalt, sa ii ofere placere prin sex oral? Prin asta, daruindu-se celuilalt, daruindu-i celuilalt placerea. Evident, poate aparea egoismul, nu zic ca nu. Eu o vad ca pe ceva foarte placut, atat timp cat se face din daruire, si nu pe egoism, si nu se abuzeaza de asa ceva.

    In Scriptura nu se zice nimic de sexul oral intre femeie si barbat. Sodoma si Gomora era cetate cu homosexuali, clar, acolo e altceva. Apoi in Noul Testament spune undeva Pavel ca si-au schimbat oamenii atribuirea firii, si probabil se referea la „perversiuni sexuale”.

    Ca tot spuneti cum am putea saruta icoana sau lua Impartasanie daca facem asa, dar cand spuneti cu gura ce nu trebuie, cum e atunci? Nu va intinati si atunci? Si banuiesc ca tot sarutati icoana.

    Cu accordul amandurora, facut din daruire si iubire reciproca (se poate intampla ca doar unul din ei sa ii faca celuilalt) care este de fapt problema ?? De ranit pe aproapele nu raneste, nu face rau nimanui. Se daruiesc reciproc, unul altuia. Excludem contraceptivele, ei neprotejandu-se de o eventuala sarcina, deci urmand firea normala. Ce e rau in asa ceva?

    Fiti deschisi si dati un raspuns adecvat.

    Reply

  28. Dan Tudorache
    martie 20, 2014 @ 2:54 pm

    Că sunteți obraznică și agresivă, doamnă sau domnișoară ”contadictoriu” nu-i problemă, suntem căliți cu astfel de atitudini. Dar eu unul, fiind unul din administratorii acestui site, nu pot trece de nici un fel peste faptul că v-ați înregistrat cu nume fals în formularul de înregistrare, la rubrica Nume. Cu alte cuvinte dumneavoastră vreți să discutați din anonimat, adică fără să vă asumați măcar un nume de botez. Desigur, este lesne de înțeles de ce vă ascundeți sub masca ”piosului anonimat”: faceți apologia sexului oral și nu dă bine să lăsați vreo urmă pe net că… cine știe cine v-ar putea leza demnitatea.
    Din acest motiv v-am dat unpublish la cele două comentarii postate. Atenție vă rog, nu le-am șters, ci doar le-am dat unpublish.
    Imediat ce vă veți asuma numele de botez, ca să știm cu cine vorbim, voi da publish la comentarii și vă asigur că veți avea parte de răspunsuri cu dedicație.
    Să nu vă pierdeți timpul cu scuza că n-ați știut să completați formularul, că n-ați văzut bine rubricile, etc., etc.
    Vă dați numele și vom purta un dialog bazat pe respect și argumente, iar dacă nu vă dați și insistați totuși să vă expuneți părerile din anonimat… vă suspendăm și contul. Nu o luați ca o amenințare, astea sunt relugile casei, pentru toată lumea, pentru buna purtare și folosul dialogului.

    Reply

  29. Gabriel Ciprian
    martie 20, 2014 @ 3:24 pm

    Nu gasesc rubrica de profil ca sa imi modific numele. Numele meu este Gabriel Ciprian. Sunt deschis pentru un dialog bazat pe respect si argumente, evident. Nu ma ascund deloc, chiar vreau sa „argumentam”. Sunt deschis la replici/argumente. Astept acum sa imi publicati cele 2 comentarii, daca binevoiti, evident 🙂

    Reply

  30. Dan Tudorache
    martie 21, 2014 @ 1:49 pm

    Salutare din nou Gabriel!
    Cu această ocazie îți urez și bun venit în această comunitate!

    După cum pot observa ceilalți cititori, am făcut mai sus presupunerea greșită că ai fi femeie ceea ce se pare că nu este așa, deși îți spun sincer că nu eram convins 100% de asta nici azi dimineață, și nici de faptul că ți-ai dat numele de botez real. Nu sunt suspicios din fire, doar așa am simțit, dat fiind și celălalt comentariu al tău la articolul cu epilarea, în care găsești îndreptățiri pentru epilarea femeilor, ceea ce în mod reflex fac ele. Dar desigur că mă pot înșela în presupunerile mele, și îmi cer scuze dacă am făcut presupuneri false, nu urmăresc să-ți fac vreun proces de intenție, deci nu este nevoie să te justifici.

    Totuși, mai înainte de a începe discuția propriuzisă aș vrea să fii încredințat de faptul că prin ceea ce urmează să-ți spun, chiar dacă te va durea, nu urmăresc să te desconsider cu nimic, ci îmi doresc să-ți recâștigi demnitatea de om.

    Așadar, ai motivat că sexul oral n-ar fi un păcat dacă este făcut cu acordul amândorura, făcut din dăruire și iubire reciprocă. Și în acest sens ai adus ca și argument scripturistic chiar un cuvânt al Mântuitorului Hristos!

    Ei bine frate Gabriel, eu voi porni discuția în toate direcțiile.
    Să mergem mai întâi pe logica invocată de tine și anume

    [b]Argumentul iubirii[/b]

    Spui că nu-i nimic rău dacă doi soți (vorbim de relații între soți, nu altfel) cad de comun acord să-și facă anumite plăceri din iubire, atâta timp cât nu fac rău altora.

    Dar o atare premisă nu este suficientă pentru a distinge praticile perverse de practicile firești. Pentru că dacă e suficientă, atunci înseamnă cei doi soți pot face și mai multe lucruri ”normale” pentru plăcerea lor din ”iubire”: se pot linge în fund spre exemplu, pot recurge la practici masochiste, ba pot practica și coprofagia unul cu altul… că doar deh!, sunt de comun acord, le creează plăcere și fac asta din iubire!

    [i]Așadar, invoci o condiție necesară dar insuficientă pentru a justifica o practică perversă.[/i]

    Mai mult, a invoca iubirea ca argument pentru sexul oral este tocmai dovada batjocoririi ei. Pentru că iubirea/dragostea, din punct de vedere creștin, [i]”indelung rabda; dragostea este binevoitoare, dragostea nu pizmuieste, nu se lauda, nu se trufeste.” și mai ales.”Dragostea nu se poarta cu necuviinta, nu cauta ale sale, nu se aprinde de manie, nu gandeste raul”[/i]

    Ori în ceea ce privește sexul oral este vorba de o dorință egoistă de a căuta să obții plăcere mai mult decât în doi, chiar dacă plăcerea vine cu ajutorul unei alte persoane. Aici nu e vorba de a iubi, pentru că nu există atributul răbdării ci mai degrabă al nerăbdării de a fi satisfăcut, nu există atribitul cuviinței ci al necuviinței, de vreme ce gura ajunge la necinstea de a avea utilitate comună cu tamponul și closetul.

    Frate Gabriel, ce mare act de iubire este în a ”oferi” sex oral? Iubirea, frate Gabriel, e jertfelnică, nu caută interesele sale, nu se confundă cu pofta, cu excitația. Una e sentimentul de iubire și alta este sentimentul de excitație.

    Până și în discursul avocaților pornografiei, așa-zișii sexologi de azi, vei vedea că în mod logic recunosc parțial adevărul, deturnându-i însă sensul. Peste tot în discursurile lor ai să-i vezi cum fac diferența între ”sex normal”, ”sex oral” și ”sex anal”, numindu-le chiar așa cum le-am numit aici. Dar logic gândind, de vreme ce există sex normal și știm prea bine cu toții ce implică, înseamnă că există și sex a-normal! Și de vreme ce sexul oral și anal sunt altceva decât sexul normal, înseamnă că ele sunt a-normale!

    Dar toți acești corifei fac abstracție de logică, de rațiune, pentru că patima le-a întunecat mintea și promovează în ziua mare, cu cea mai mare seninătate, anormoalitatea.

    Pe de altă parte ei își justifică perversiunea cu consimțământul reciproc și ”actul de dăruire”, de ”iubire”… dar tot aceeași rătăciți fac apologia contracepției. (contra-concepție->contra-vieții->contra lui Hristos care este ”Calea, Adevărul și Viața).
    Întră pe CSID, pe Eva.RO, pe UNICA.RO, etc., și-ai să vezi cum pe de o parte se invocă marele acte de ”iubire” și imediat lângă ele se propagă soluții pentru a scăpa de ”sarcini nedorite” sau pentru a se împotrivi apariției unei vieți. Câtă minciună, câtă perfidie, cât fariseism! Să faci apologia iubirii și să-ți fie groază de roadele iubirii! Să trămbițezi dragostea între bărbat și femeie și să nu știi cum să te împotrivești mai eficient împotriva roadelor firești ale iubirii care sunt copiii! Ba mai mult, să prezinți și metode abortive, deci de crimă! Într-adevăr, câtă ”iubire”!

    Desigur, tu ai spus că excluzi contraceptivele, lăsând de înțeles că privești sexul oral ca pe o practică intermediară, finalitatea fiind tot normală. Dar să vedem…

    [b]Ce spune știința[/b]

    Din punct de vedere biologic, organismul uman este împărțit în organe și aparate, și fiecare organ și aparat are o funcție de susținere a existenței, sau un cumul de funcții: aparatul digestiv, respirator, organul viziual sau auditiv, aparatul excretor și desigur că avem și aparatul bucal și cel reproducător. Așa le numește biologia. În cazul care ne interesează pe noi, gura (aparatul bucal) are funcție de alimentație, de vorbire și de respirație. Atâtea funcții are gura dpdv biologic. Pe de altă parte organul reproducător, are funcția în însăși numele său: reproducerea. Deci asta e funcția, plăcerea fiind doar mijlocul de îndeplinire a funcției.

    Așadar, întreb și eu Gabriel, ce treabă are gura cu funcția reproducătoare în cazul sexului oral? Nu cumva se încalcă grosolan funcționarea aparatului bucal, atribuindu-i-se o funcție pentru care n-a fost conceput? Nu e asta o pervertire a funcționării organismului de la rostul lui, adică o perversiune?

    Ba mai mult, pentru că organul bucal nu are funcție de reproducere rezultă că sexul oral este o metodă contraceptivă în sine. Vorba unui preot, ”copii nu se fac pe gură!”. Gura nu are rol reproducător, la fel nici mâna, și de aceea d-l Virgiliu Gheorghe a remarcat foarte bine în cartea sa, ”Pornografia, maladia secolului XXI”, că masturbarea, sexul oral și sexul anal, sunt nu numai practici perverse ci și metode de contracepție. Deci poți tu să fii împotriva contracepției mult și bine la nivel declarativ, dar dacă utilizezi metode contraceptive… înseamnă că ești cu contracepția, fie ea și de moment. Și atunci ești împotriva lui Hristos!

    Dar mai mult decât toate acestea, sexul oral schimbă paradigma relației dintre bărbat și femeie pentru că cine intră în această pratică începe să-și dorească din ce în ce mai puțin sexul normal de vreme ce actul sexual normal nu se ridică la ”standradul” de plăcere al sexului oral. Odată ce a gustat dintr-o plăcere peste fire, omul va dori să experimenteze mai apoi cel puțin același nivel de plăcere, pentru că o scădere în intesitate a plăcerii va fi percepută ca un regres, ca o nesatifacere la nivelul așteptat, deci ca o frustrare. Și această frustrare reziduală îl va determina să caute și mai multă plăcere, în și mai multe feluri perverse. Asta e dovada unui cerc vicios care consumă omul, dându-i depedență, cerc vicios care strică relația de iubire de dragul plăcerii ca scop unic al actului intim. Domnul Virgiliu Gheorghe explică de ce se întâmplă asta, înclusiv la nivel hormonal/biologic, în cartea amintită mai sus.

    [b]Să întrebăm și conștiința![/b]

    Să o luăm și altfel Gabriel, să facem un exercițiu de imaginație la care să răspundă conștiința.

    Dacă sexul oral e normal, cum te-ai simți dacă mama ta te-ar săruta pe frunte cu gura cu care ar fi făcut sex oral?

    Dacă ai avea o fiică, două sau câte ți-o da Dumnezeu, cum ți s-ar părea să te sărute pe obraz cu gura cu care au făcut sex oral cu soții lor?

    Să presupunem și faptul că te-ai îndrăgostit de o femeie care e văduvă, i-a murit soțul de tânără, și ție îți este foarte dragă, o vezi foarte serioasă și frumoasă, și vrei să o iei de soție. Cum ți-ar fi să știi că a făcut sex oral cu soțul care a murit? Te-ar durea și te-ar scârbi o atare ipoteză sau ți s-ar părea normală? Ce-ți zice conștiința?

    Dar să zicem că te vei căsători cu o femeie care n-a mai fost la rândul ei femeia altui bărbat. Cum vei putea să-i reduci gura la utilitatea unui closet excitatoriu, când cu aceeași gură ea va săruta fruntea și obrajii copiilor voștri?

    Îmi aduc aminte aici de o scenă dintr-un film cu Robert de Niro, îmi pare rău că nu-l mai știu după nume, dar rețin foarte bine scena următoare: Robert de Niro juca rolul unui mafiot celebru și la un moment dat vorbește cu unul din aghiotanții săi că vrea să meargă la o prostituată ca să-i facă sex oral. Și aghiotantul îl întreabă de ce trebuie să se ducă la altă femeie de vreme ce are soție. Iar replica a fost: ”cu soția nu pot face tot ce vreau pentru că după aceea îmi sărută copii cu gura aceea”.

    Gabriel, chiar dacă întâmplarea aceasta este ficțiunea dintr-un film, ea conține un adevăr elementar, punând în oglindă și în antiteză sexul oral cu inocența copiilor:
    Oricât de decăzut e omul, când vede curăția sufletească și trupească a copiilor săi, nu se poate să nu realizeze că el are altă culoare sufletească, de un contrast hidos.

    Știi de ce ajung unii bărbați în eroarea sexului oral față de femeile lor? Pentru că ei le văd doar ca femei, nu și ca potențiale și viitoare mame. Le văd umanitatea lor deformată, parțial, pentru că le lipsește viziunea creșină și luminarea harului! Văd în ele doar funcția prin care ei își pot satisface pofta, nu mijlocul prin care un nou om este adus la viață. Pentru că dacă ar conștientiza că femeile lor sunt viitoare mame, cei care le conving acum de ”dărnicia” sexului oral s-ar cutremura de mizeria sufletească la care le supun!
    Cu ce gură își vor săruta ele copiii? Cu una coborâtă la nivelul closetului? Din iubire? Asta e iubirea? Asta e marea iubire a bărbaților față de femeile lor?

    Totuși…

    [b]Cum rămâne cu Scriptura?[/b]

    Gabriel, ai încercat să justifici normalitatea sexului oral pe motiv că în Sf. Scriptură nu se zice nimic despre condamnarea sexului oral între femeie și bărbat. Ei bine, în Scriptură nu se zice nimic nici despre fumat, și totuși Biserica condamnă ferm fumatul. În Scriptură nu se zice nimic despre inseminarea în vitro sau despre eutanasie, dar Biserica le condamnă aprig. Tot așa face Biserica și față de practica sexului oral. Dar știi de ce? Pentru că Sf. Scriptură nu este inventar cu toate păcatele omenirii ci esențialul relației dintre Dumnezeu și omenire. Dar pe lângă Scriptură, Biserica mai are și Sfânta Tradiție, cu scrierile Sfinților Părinți, cu canoane și multe altele. Și ea merge mână în mână cu Sf. Scriptură și actualizează și reactualizează învățătura lui Dumnezeu la zi.
    Mai mult decât atât, pentru a îndreptăți sexul oral te-ai folosit de cuvântul Mântuitorului că [i]”Nu ceea ce intră în gură spurcă pe om, ci ceea ce iese din gură, aceea spurcă pe om.”[/i]

    Dar aici ai distorsionat grav învățătura Mântuitorului pentru că contextul în care vorbește Hristos despre ceea ce intră în gură este despre mâncare, după cum vedem continuarea: [i]”Nu înţelegeţi că tot ce intră în gură se duce în pântece şi se aruncă afară?”[/i]. Deci este vorba despre mâncare și băutură, căci doar acestea se duc în pântece și se aruncă afară. Aici nu poate vi vorba de o confuzie în înțelegerea textului Scripturii pentru că Mântuitorului este cât se poate de explicit când adaugă că [i]”…Acestea sunt care spurcă pe om, dar a mânca cu mâini nespălate nu spurcă pe om.”[/i]

    Faptul că ai scos din context învățătura Mântuitorului într-un mod atât de grosolan este dovadă că patima pre-adesfrânării ți-a întunecat mintea cu totul.
    Pentru că nu doar că ai scos din context această învățătură pentru a te îndreptăți cu ea, dar ai scos-o tocmai pe aceea care te osândește mai mult, căci spune Mântuitorul: [i]”Iar cele ce ies din gură pornesc din inimă şi acelea spurcă pe om. Căci din inimă ies: gânduri rele, ucideri, [b]adultere, desfrânări,[/b] furtişaguri, mărturii mincinoase, hule.”[/i]
    Și din inimă iese pofta de a desfrâna, și a prea-desfrâna. Mai înainte de a se trece la fapte, inima nespovedită și împătimită de pornografie scoate din ea dorința hidoasă a pre-acurviei. Pentru că în această inimă s-a săvârșit adulter, s-a poftit la femeia altuia, la femeia străină, atât prin vizualizarea materialelor pornografice cât și prin imaginație.

    Tot în Sfânta Scriptură, undeva în epistola întâi către Corinteni, Sf. Apostol Pavel spune că [i]”Nu ştiţi, oare, că nedrepţii nu vor moşteni împărăţia lui Dumnezeu? Nu vă amăgiţi: Nici desfrânaţii, nici închinătorii la idoli, [b]nici adulterii, nici malahienii, nici sodomiţii[/b], Nici furii, nici lacomii, nici beţivii, nici batjocoritorii, nici răpitorii nu vor moşteni împărăţia lui Dumnezeu.”[/i]

    Deci vorbește Sf. Apostol de malahieni, că nu vor moșteni împărăția lui Dumnezeu. Ei bine, malahienii sunt cei care se masturbează (http://dexonline.ro/definitie/malahie).

    Aici se înțelege că cu atât mai vinovați sunt cei care se masturbează între ei, mai ales dacă sunt soț și soție. Există și canon explicit în acest sens dat de Biserică: [i]”Cei care fac malahie unul cu altul sau femeie cu femeie, 80 de zile să se canonisească mâncând hrană uscată în toate zilele si facând câte o sută de mătănii pe zi. De nu va împlini acest canon, 2 ani să nu se împărtăsească si să facă câte o sută de mătănii pe zi.”[/i]

    Ei bine, dacă malahia între oameni e atât de asupru sancționată de Biserică, oare cu cât mai mult sexul oral?

    De aceea, în privința sexului oral, la fel ca și în privința sexului anal, Biserica lui Hristos este foarte categorică și aspră: amândouă sunt păcate strigătoare la cer. Adică extrem de grave.

    Din acest motiv Biserica oprește prin canon, pe cei care recurg la această practică, chiar așa căsătoriți, la a se mai împărtăși cu Hristos:

    [i]”Preacurvarii (Cei căsătoriti, desfrânând cu persoane străine căsătorite se numesc preacurvari.) , homosexualii (Homosexuali se numesc aceia care desfrânează anal bărbat cu bărbat sau bărbatul cu sotia lui desfrânând in chipul arătat mai sus.), cei care se împreună cu dobitoacele, cei ce se împreună cu femeile lor peste fire (împreunarea peste fire este atunci când bărbatul sau o femeie îsi fac demonica plăcere sarutându-se unde nu trebuie.), 15 ani să nu se împărtăsească.”[/i]

    [i]”Cel ce a curvit cu femeia sa peste fire(împreunarea peste fire este atunci când bărbatul sau o femeie îsi fac demonica plăcere sarutându-se unde nu trebuie.), să nu se împărtăsească 15 ani; la fel si femeia se canoniseste dacă a fost cu voia ei; iar dacă a fost silită (adică fară voia ei), 6 ani să nu se împărtăsească.
    ” [/i]
    (Extrase din Molitfelnicul Mare de Chisinău, ed.1820 )

    Gabriel, sexul oral este păcat strigător la cer, în același rând cu uciderea premeditată, cu asuprirea văduvelor, orfanilor și săracilor, cu batjocorirea părinților și oprirea plății lucrătorilor.

    Faptul că ai ajuns să vezi relația dintre bărbat și femeie invers de cum a rânduit Dumnezeu, se datorează consumului de pornografie.

    Pornografia spală creierul și inversează scara de valori a omului. Este cântecul de sirenă al veacului XXI. Dacă vei continua în acest fel și te vei împotrivi evidenței adevărului, până și bruma de credință pe care o mai ai se va nărui. Sexul oral și anal, propăvăduite astăzi cu atâta tupeu, sunt rezultatul consumului masiv de pornografie din ultimii zeci de ani, la nivel subversiv, iar tu ești una din milioanele de victime ale acestei industrii pentru că perversiunea are acum formă organizată și distribuția ei se face în fiecare casă, prin doar câteva clickuri. De aceea a început să devină și atât de populară practicarea ei, iar în ultimul timp se arată fără rușine, la lumină. Dar asta e tocmai dovada unei societăți în descompunere.

    Dacă nu te-au convins toate aceste lucruri pe care ți le-am spus, du-te în fața icoanei Maicii Domnului și roagă-te, întreabă-o, să-ți răspundă cu privire la probmela aceasta.

    Îți recomand cu tot dragul cartea ”Pornografia, maladia secolului XXI”.

    Doamne ajută!

    Reply

    • Maxim
      martie 17, 2024 @ 4:16 pm

      Buna ziua, as vrea sa invat mai multe !
      a) din cat ma pricep eu f putin la greaca, am inteles ca μαλακοὶ din 1 Cor 6:9 inseamna altceva decat cum scrie in dexonline …. ; e oare gresit cum scrie aici : https://biblehub.com/greek/3120.htm ?
      b) intr-adevar acest canon ” ”Cei care fac malahie unul cu altul sau femeie cu femeie, 80 de zile să se canonisească mâncând … ” apare in Molitfelnicul Mare de Chisinău, ed.1820 ; oare stiti cumva de existenta a ceva similar din vremuri mai vechi ? Stiu canonul 65 al Sf Ioan Postitorul ; oare mai sunt si altele ?
      Multumesc mult !
      Doamne ajuta !

      Reply

  31. Gabriel Ciprian
    martie 21, 2014 @ 2:54 pm

    In primul rand iti multumesc pentru raspunsul dat. Cu adevarat un raspuns bun, insotit de argumente si dovezi. Sunt un barbat, nu femeie. Nu ai de ce sa fii suspicios.

    Tocmai asta voiam sa evidentez in sexul oral. LIPSA EGOISMULUI. Pur si simplu, cand unul dintre soti, vrea sa il faca pe celalalt sa se simta bine, mai bine si apeleaza la sexul oral. Nu la sexul oral bazat pe cererea unuia sau altuia, caci aici intr-adevar se cauta placerea, duce la egoism, duce la a vrea mai multa placere, fapt ptr care cei doi la un moment dat vor ajunge la certuri si discutii.

    Dupa cum ai dat exemplu de celelalte practici. Ai dreptate, cand cauti placerea in ceva de genul BDSM, atunci poti spune intr-adevar ca este o problema cu individul respectiv. Clar organismul nu a fost facut sa fie batut si nu mai stiu ce altele doar ca celalalt sa obtina placerea sado. Aici pe acestia ii putem privi ca si pe ucigasii care lent isi omoara victima, obtinand placere din chinurile victimei. Intr-adevar, asta este o nebunie. Nu vreau a vorbi despre asta pentru ca nu aici vreau a ajunge.

    Cand am zis de sexul oral, am luat in calcul si toate riscurile la care se poate ajunge. La egoism, la o dorinta de placere mai mare, la alte genuri de perversiuni sexuale, la mai putin sex normal etc. Intr-adevar, asa este. Se poate ajunge foarte usor la acestea. Iti dau 100% dreptate!

    Dar voiam sa vorbesc despre sexul oral, acela cand unul face pentru celalalt fara a cere inapoi. O face doar pentru ca sotul/sotia sa se simta mai bine, de vis. E ca atunci cand ii cumperi flori sotiei tale. Nu ii cumperi ca sa ii arati ca o iubesti, ci vrei sa o faci sa se simta mai bine. Sa ii arati pe de o parte o alta afectiune, o alta tandrete, nu stiu. O floare data persoanei iubite poate insemna n motive.

    Cand zic despre sex oral, nu ma gandesc ca trebuie facut de fiecare data sau sa fie facut la cerere. Nu, nicidecum. Nu vreau sa se ajunga la asa ceva pentru ca asta usor usor o sa implice certuri si neintelegeri. Vad prin sex oral si tandrete, nu ceva doar pentru placere, lipsit de minte. Se stie ca in sexul oral cel mai bine se simte cel ce primeste, nu cel ce da. De multe ori se poate ca cel ce ofera sa nu simta nimic, dar o faci pentru partenerul tau.

    Si in dragoste este la fel. Te poti risca, sa te jertfesti pentru celalalt, dar in acest timp sa nu primesti nimic. Ci doar sa-ti arati iubirea sau doar sa il „ajuti” pe respectivul sau alte motive. Exemple: renunta unul la un obicei pentru pers. iubita, renunta unul la ceva ce ii place pentru pers. iubita etc Sunt mii de exemple de jertfa in care faci ceva pentru persoana iubita si sa nu primesti nimic in schimb.

    Poate m-ai judecat. Poate ai zis ca urmaresc placerea. Nu e asa. Urmaresc tandretea si iubirea. Nu gandesc sexul oral ca ceva pe care il merit sau sa trebuiasca sa il cer. Nu, nicidecum. Daca ajung aici, m-am pierdut. Ajung dependent apoi de ce nu trebuie.

    Am adus indemnul Mantuitorului dar greseala a fost ca nu am spus si ce aveam de gand. Intr-adevar, Hristos vorbeste despre lacomia pantecelui. Am vrut sa fac o diferentiere intre rautatea omului si celelalte lucruri. Intr-adevar, rautatea il spurca pe om, il face asemenea diavolului. Dar, printr-o asa zisa perversiune sexuala, nu vad sa fie la fel. Tocmai de asta am zis de ce zice Mantuitorul. Rautatea, care iese pe buze, te spurca. Dar faptul ca iti folosesti buzele ca sa oferi placere celuilalt nu vad unde este spurcaciunea.

    Sfintii si toti oamenii Biserici acuza lacomia pantecelui ca fiind o abatere grava sau mai stiu eu ce. La fel si cu sexul oral. Insusi Hristos spune ca nu il spurca ce intra, facand referire la mancare. Oare nu tot despre placere vorbim? Placerea pantecelui si placerea din sex. Doar ca am zis, nu acel sex pe cerut si pe dorit.

    Si nu, nu ma ascund sub chipul iubrii, stiu foarte bine ca pacatele au mai multe fete. Zgarcenia sub economie, desfranarea sub iubire etc

    Referitor la canoanele Bisericii… Imi vei spune ca sunt eretic, stiu. Cunosc si preoti care spun ca multe dintre canoanele Bisericii nu mai sunt de actualitate pentru ca alta este societatea.

    Este un canon care spune ca daca sotia preotului va curvi, preotul va trebui ori sa se renunte la preotie, ori la ea, fiind spurcata. Nu mai sunt preoti asa.
    Cel ce s-a casatorit a doua oara nu mai poate fi preot. La fel.

    Si aici vorbesc si de episcopi, care sunt capul bisericii si care aproba astfel de lucruri.

    Apoi sunt unele canoane de-a dreptul idioate. Exista un canon, daca cauti, conform careia mama ar trebui sa lase timp de 40 de zile pruncul in grija altcuiva, in alta camera, si sa nu il alapteze, cum ca este spurcata. Clar autorul nu era intreg la minte deoarece daca nu alaptezi pe o asa perioada s-ar putea sa risti sa ramai fara lapte mamar. Alt canon este jucatul la hora. Cati preoti nu au jucat la o hora la nunta lor? Sa fim seriosi. Inteleg, horele la sate unde de multe ori se ajungea la betii, la batai la etc. Dar nu trebuie generalizat. Sau Sfinti Parinti (Ambrozie pare-mi-se) care afirma ca femeii ar trebui sa ii fie rusine ca este femeie. Deci sa-nteleg ca Maicii Domnului ar trebui sa ii fie rusine. Sau cumva ca respectivul sa ii spuna asta Maicii Domnului: „Stii, l-ai fi nascut tu pe Hristos, dar ptr ca esti femeie, ar trebui sa te rusinezi doar la gandul acesta…”. Asa sfinti are Biserica noastra Ortodoxa…

    Intr-adevar, unul dintre rolurile organelor noastre (atat la barbati, cat si la femei) este spre reproducere. Spune-mi tu mie, faci sex doar spre a te reproduce? Clar nu. Daca Dumnezeu ar fi lasat sexul fara placere, doar pentru copii, n-ar mai fi facut nimeni, iti zic eu.

    Mi-ai adus in discutie ce spune Apostolul Pavel, dar la o privire mai amanuntita vedem ca este vorba despre rautatea care iese din om. Desfranarea in sine nu este o rautate, ci doar este in dezacord cu porunca Lui Dumnezeu „sa nu desfranezi”. Vedem ca doar porunca „sa nu poftesti” ar mai fi la fel, in rest celelalte sunt sa nu faci rau aproapelui si sa il cinstesti pe Dumnezeu. Si poruncile se rezuma la iubirea lui Dumnezeu si iubirea aproapelui. Sa zicem ca ar fi pacat sexul oral, sub orice forma, dar nu toti cei care practica sunt oameni rai, hulitori, mincinosi, hoti etc. Dumnezeu oricum nu are sa-l judece pe om dupa un singur pacat, ca a ales in continuare sa-l faca, ci dupa cate a facut bune si rele, in total. Zicea parintele Cleopa ca in Iad sunt tot felul de oameni, preoti, calugari, clerici etc dar numai smeriti si milostivi nu sunt. Pe cat de spurcati ii vezi tu pe oamenii care fac sex oral, in spatele lor poate se ascunde multa bunatate, chiar daca „i-ar spurca perversiunea aceasta”.

    Reply

  32. Gabriel Ciprian
    martie 21, 2014 @ 2:55 pm

    Cred ca am greseli, stiu, iarta-ma. Am avut multe idei si le-am amestecat. Iti voi raspunde si la celelalte pe parcurs, nu ca as fugi de ele ci ca nu mai am timp acum! :)) Poti sa stergi comentariul asta indata ce il vezi.

    Reply

  33. Claudiu Balan
    martie 21, 2014 @ 4:07 pm

    Dragea mea GabrielCiprian,

    Cred că ne cunoaștem personal. Știi foarte bine asta.
    Folosești o adresă de email temporară de pe http://10minutemail.com.
    Asta ne arată că vrei să-ți acoperi identitatea.
    Nu aveai cum să știi din poza de pe facebook că fetele mele poartă cercei.
    Poza era prea mică și distanța față de noi prea mare încât să poți distinge aceste detalii.

    Prin urmare știi acest detaliu din viața reală. Ne-am întâlnit acum ceva timp.

    Ți-am răspuns acum ceva timp la această remarcă a ta.

    Din felul în care te poziționezi față de aceste probleme atât pe articolul acesta cât și pe articolul cu epilare se vede că ești femeie.

    Nu ești sinceră. Dacă ai fi, ți-ai asuma idetitatea, adică numele complet și o adresă validă de email.

    Te temi ca luările tale de poziție să te incrimineze în viața reală.

    Ești un om al Bisericii și ți-e rușine să afle lumea că susții astfel de lucruri mizerabile.

    Doamne ajută!

    Reply

  34. Gabriel Ciprian
    martie 21, 2014 @ 6:11 pm

    Nu ne cunoastem personal. Pe facebook am un prieten care va are la friends si va pot vedea poza. Aveti 3 poze care au fost de profil. Si se pot vedea si care sunt trecute doar la photos.

    Am folosit 10minutes ptr ca e practic si rapid. Am vrut doar sa argumentez pe tema sexului oral aici si apoi mi-am adus aminte ca va stiu de pe facebook, caci prietenul respectiv mi-a spus ca sunteti administratorul pe ortodoxiatinerilor.

    NU ne cunoastem personal. Vorbesc cat se poate de serios. Poate in felul asta o sa banuiti mai tare persoana respectiva, de care ziceti ca o cunoasteti si asa mai tare rau ii faceti.

    Nici mailul pe care il folosesc nu are numele meu in compozitie, asa ca nu stiu daca ar fi folosit sa public mail.

    Nu sunt om al bisericii, sunt un simplu credincios.

    Reply

  35. Gabriel Ciprian
    martie 21, 2014 @ 6:13 pm

    Sunt barbat 100%! Va dau cuvantul meu de onoare!

    Intr-adevar, vad ca multe articole sau pareri ale Bisericii ataca cumva femeia si eu nu o privesc ca pe ceva inferior noua sau ca Eva ar fi de vina ptr caderea din Rai. Femeia si barbatul sunt egali. Uitati-va la Maica Domnului. Nici nu indraznim sa vorbim despre ea si este cea mai mare Sfanta, si e o femeie pe deasupra.

    Fanatismul religios nu duce nicaieri. Barbatul nu e superior femeii si nici femeia barbatului.

    Reply

  36. Dan Tudorache
    martie 22, 2014 @ 7:42 am

    Gabriel, am citit comentariile tale și îți voi răspunde cu siguranță dar nici azi și nici mâine nu pot. Rămâne să reluăm de luni discuția.
    La fel și în legătură cu comentariile pe care le-ai lăsat la articolul cu epilarea.
    Un sfârșit de săptămână frumos, alături de cei dragi, cu înțelegere îți doresc!

    Reply

  37. Ana
    martie 22, 2014 @ 10:49 am

    [b]GabrielCiprian[/b]

    „Dar voiam sa vorbesc despre sexul oral, acela cand unul face pentru celalalt fara a cere inapoi. O face doar pentru ca sotul/sotia sa se simta mai bine, de vis. E ca atunci cand ii cumperi flori sotiei tale. Nu ii cumperi ca sa ii arati ca o iubesti, ci vrei sa o faci sa se simta mai bine.”

    Tu incerci sa separi anumite lucruri. Sotul ii cumpara flori sotiei ptr [i]n[/i] situatii insa in spatele lor sta iubirea, sta casnicia lor cu tot ce tine de ea bun sau mai putin bun.

    [b]Mi-e rusine sa scriu cuvintele cu tema sexuala pe care tu le repeti in postarile tale atat de des. Ma gandesc ca suntem in postul mare si ca daca nu avem credinta, ar trebui sa avem macar o decenta si sa ne infranam la a aduce in prim plan perversiunile din viata intima. [/b]

    Eu sunt femeie si mi-e usor sa observ ca si tu esti femeie. Daca ai fi barbat, ar insemna ca esti … dezgustator. Un barbat nu scrie asa.
    Esti femeie si ptr ca ai crezut ca un barbat e mai usor de inteles daca are aceasta patima trupeasca, ti-ai acoperit identitatea ptr ca ti-e rusine. [b]Rusinea este intelepciune.[/b]
    Totusi tu vrei sa cauti o cale prin care sa te amagesti in interior ca ceea ce faci tu nu este pacat. Insa cauti asiduu sa arati pacatul facut de altii intr-o masura mai mica, incercand sa-ti scuzi pacatul tau. De ce? 🙁 De ce nu te verifici doar pe tine insuti.

    Roaga-te la Maica Domnului si lupta cu patima asta caci este impotriva firei. Nu trebuie sa gasim explicatii pentru perversiunile sexuale. Chiar daca ai sa gasesti un raspuns „teologic”, legat de aceasta perversiune, sa stii ca la celalalt capat sta diavolul. [b]Atata timp cat stai incatusata in aceasta patima, esti efectiv incatusata de diavol.[/b] Asta nu este figura de stil.

    Tot timpul tau, gandurile tale, toate sentimentele tale sunt indreptate spre aceasta patima. [b]Tu efectiv nu traiesti acum, nu ai nici un fel de libertate:(.[/b] E grea patima asta. Important este sa vrei sa scapi de ea. Si poti reusi asta daca nu ti-ai pierdut inca vointa. Voieste sa nu mai faci.

    Dumnezeu sa-ti ajute

    Reply

  38. Dan Tudorache
    martie 26, 2014 @ 2:21 pm

    Frate Gabriel, abia astăzi reușesc să-ți răspund. Luni n-am putut din lipsă de timp, ieri a fost sărbătoarea Buneivestiri și ar fi fost cu totul grotesc să discutăm despre asta, așa că răspund abia azi. În mod firesc nu se cuvine să discutăm despre asta câtă vreme suntem în post dar și pentru că o astfel de discuție poate sminti tineri de 15,16 ani care ne citesc. Dar totuși îți răspund ca să pun iubirea de oameni mai presus de confortul meu sufletesc și dată fiind situația de ”forță majoră”, trec peste toate aceste lucruri.

    În primul rând fii fără grijă, nu te voi numi eretic pentru că îmi repugnă astfel de etichete pe care unii creștini le atribuite cu maximă indiferență, ba chiar cu dispreț. Dar îți spun sincer că am certitudinea că te afli într-o gravă eroare sufletească.

    Până să încep argumentarea propriuzisă, țin să spun din nou, ca și Ana și Claudiu, că după modul în care pui problema pari mai degrabă femeie, nu bărbat. Am trăit printre băieți și bărbați, știu cum pun ei problema în această chestiune și nu îți regăsesc ideile deloc. Repet, nu vreau să-ți fac procese de intenție, te cred pe cuvânt că ești bărbat, numai că gândești atipic pentru un bărbat. De aceea planează suspciunea asupra ta.

    Spuneai că privești sexul ora ca pe un gest de dăruire, ba chiar ca pe o jertfă pentru celălalt. Ei bine, săptămâna aceasta am ajuns la jumătatea postului mare iar duminică am sărbătorit Sfânta Cruce. Și dacă este să vorbim despre jertfă, atunci hai să ne raportăm la jertfa supremă, cea a Mântuitorului pe cruce. Și dacă ne raportăm la această jertfă, înțelegem că jertfa înseamnă iertarea și iubirea dușmanilor, adânca înțelegere față de neputința și răutatea umană și ascultarea necondiționată de voia lui Dumnezeu Tatăl. Jertfa înseamnă a iubi când ești lovit, scuipat, umilit, înseamă a dărui iubire în timp ce suferi. Asta e jertfa!
    Ori în cazul sexului oral, unde este actul de jertfă Gabriel? Unde este suferința? Unde este iertarea? Unde este ascultarea de Dumnezeu? Nu există așa ceva în cadrul sexului oral ci doar interesul plăcerii peste fire: ori de-al da, ori de a-l primi.
    Ce ar putea fi duhovnicesc în sexul oral? Te face mai iertător? Mai milostiv? Mai răbdător? Mai înțelept? Sau nu cumva mai dezinvolt, mai poftitor și mai fără de minte?

    Gabriel, ai vorbit de jertfă în cadrul relațiilor intime, dar hai să vedem care este adevărata jertfă în îvățătura Bisericii: Jertfă este când soția a născut un copil sau doi, și din motive nejustificate (de confort, eventuale alte dureri ale nașterii), nu mai dorește să aibe copii iar soțul, ca să nu recurgă la contracepție, se abține de la relații intime până o întoarce pe soție pe calea cea bună.
    Jertfă este când soția nu-și părăsește soțul, deși acesta o jignește periodic și nu mai vrea să aibe relații intime cu ea, iar situația asta persistă ani de zile.
    Crezi că astfel de exemple sunt imaginare? Din păcate sunt cât se poate de reale.
    Un bărbat creștin care ne-a scris de câteva ori pe acest site nu a mai avut relații intime de mai bine de 2 ani cu soția pentru că ea nu mai dorește să rămână însărcinată, având probleme la naștere. Și el o iubește și o rabdă așa. Știi ce calvar duce? Asta e jertfă!
    Am o mătușă care, bănuindu-și soțul de infidelitate, la un moment dat a izbucnit în plâns în fața mea, mărturisindu-mi că de 7 ani soțul ei nu se mai atinsese de ea. Asta e jertfă Gabriel: să iubești în timp ce tu nu ești iubit.

    Ai comparat ”oferirea” sexului oral cu oferirea de flori soției, dar comparația mi se pare josnică: ce sentiment îți dă văzul și mirosul unei flori și ce sentiment îți dă bălăcire simțurilor în organul intim?
    Ai justificat această practică perversă cu dezinteresul, cu lipsa de egoism, dar când ”oferi” sex oral îl implici și pe celălalt. Ce sădești tu în inima celuilalt? Ce sentimente? Dacă te-ar iubi soția mai mut decât plăcerea pe care i-o oferi atunci te-ar opri de la un asemenea gest pentru că ești sau vei fi tatăl copiilor ei și cu gura cu care acum te cobori sau vrei să te cobori la nivelul dejecțiilor ei biologice, cu aceeași gură vei săruta obrazul copiilor.

    Ce e tandru în sexul oral Gabriel? Te invit la un exercițiu practic. Hai să te uiți cu bărbăție și luciditate la filmele porno, cu icoana Maicii Domnului și pruncul Hristos alături de tine, și să compari tandrețea supremă dintre oameni cu ”tandrețea” sexului oral din filmele porno. Ai să te îngrozești de diferență.
    Tandrețe vedem la mama cu pruncul în brațe, tandrețe este între doi soți care se mângâie delicat pe cap și pe chip, tandrețe este la doi soți apuși de ani care se strâng în brațe. Asta e tandrețe.
    Să privești lucrurile așa cum le privești acum, este dovada unei grave erori sufletești, așa cum ți-am spus.
    De aceea nici nu mă miră că te înterbi retoric cu cea mai mare seninătate, că atunci când ”iti folosesti buzele ca sa oferi placere celuilalt nu vad unde este spurcaciunea.”
    Păi frate Gabriel, din păcate n-ai cum să vezi dacă ești orbit de patimă, mai ales de una strigătoare la cer, așa cum o numește Biserica, dar mă strădui să te ajut să-ți i-au cenușa de pe ochi ca să vezi și să te îndreptezi:
    Cu buzele acelea cu care ai oferit plăcerea celuilalt, săruți icoanele în calitate de creștin și te împărtășești cu Scump Sângele și Trupul Domnului. Cu buzele cu care te-ai coborât la nivelul dejecțiilor, cu aceleași buze îl primești pe Hristos în tine! Iată spurcăciunea spurcăciunilor.
    Dar din felul cum pui problema eu deduc că nici nu cinstești icoanele și nici nu te împărtășești. Că dacă ai fi făcut asta, tare mult te-ar fi mustrat conștiința și te-ai fi îndreptat până acum.

    Să o luăm și altfel frate Gabriel: a coborî cu capul între picioarele unei femei simbolizează coborârea rațiunii la nivelul instinctului. Pentru că creierul este centrul de emisie al rațiunii iar organul sexual funcționează pe baza de instinct. Ori a coborî rațiunea la același nivel cu instinctul, cu un un mecanism biologic, înseamnă a deveni irațional. Înseamnă a-ți orbi mintea cu plăcerea, înseamnă a nu mai judeca omenește ci mai rău ca animalele pentru că ele deși nu sunt raționale tot nu fac asta.

    Cât privește canoanele Bisericii, le interpretezi tendențios ca să-ți justifici duhovnicește patima. Canonul cu despărțirea preotului de soția care l-a înșelat este la fel de actual ca atunci când a fost stabilit. Că se fac și pogorăminte de la caz la caz, în funcție de vina sau nevina preotului, asta e altceva.
    La fel, cel ce s-a căsătorit a doua oară, chiar nu mai poate fi preot. Canon perfect valabil.

    Cât privește canonul cu femeia lăuză nu a fost respectat în Biserică, nici nu se poate așa ceva, nici nu se justifică, este doar o excepție, nimic mai mult. Dar el nu răstoarnă autoritatea canoanelor cu nimic.

    Pe de altă parte, folosești strategia telefonului fără fir, atribuind anumite învățături distorsionate sfinților pentru a le contesta autoritatea. Spre exemplu susții că ”Sfinti Parinti (Ambrozie pare-mi-se) care afirma ca femeii ar trebui sa ii fie rusine ca este femeie”. Păi unde au spus Sfinții Părinți așa ceva Gabriel? Unde a spus și ce a spus exact Sf. Ambrozie? Citează sursa exactă să ne luminăm și noi. Până să aduci dovada eu zic că mai degrabă ai trunchiat și ai scos din context o învățătură de vreme ce și folosești expresia ”pare-mi-se”. Teologia nu se învață cu ”pare-mi-se” ci cu textul concret în față ca să fie totul clar ca lumina zilei.

    Tu ai dorit să arunci o umbră de îndoială asupra canoanelor și sfinților, ca să le discreditezi autoritatea și să-ți justifici greșeala în care te afli dar făcând așa te amăgești singur. Învățătura Bisericii a fost, este și va fi, că sexul oral este păcat strigător la cer. La aceste lucruri eu n-am ce să adaug mai mult de vreme ce te-am pus în cunoștință de cauză.

    Dacă ești creștin și vrei să te mântuiești, atunci ascultă de Biserică, vindecă-te cu ajutorul ei și mergi mai departe pe drumul mântuirii. Nimeni nu va arunca cu pietre în tine.

    Mai departe, urmărindu-ți ultimele argumente susții că [i]”Desfranarea in sine [b]nu este o rautate[/b], [b]ci doar este in dezacord[/b] cu porunca Lui Dumnezeu „sa nu desfranezi”.”[/i], dar aici te folosești de un sofism. Orice dezacord cu poruncile lui Dumnezeu este o împotrivire față de acele porunci deci este ceva rău. Dar tu ai folosit în chip viclean sintagma ”dezacord” ca să atenuezi sensul grav al păcatului desfrânării. Este ca și cum ai spune că avortul este ”întrerupere de sarcină” iar tâlhăria ”redirecționare de fonduri”. Nu frate Gabriel, dezacordul cu Dumnezeu este opoziție față de El, este luptă împotriva Lui, deci răutate.

    Alt sofism este următorul: [i]”Sa zicem ca ar fi pacat sexul oral, sub orice forma, dar nu toti cei care practica sunt oameni rai, hulitori, mincinosi, hoti etc. Dumnezeu oricum nu are sa-l judece pe om dupa un singur pacat, ca a ales in continuare sa-l faca, ci dupa cate a facut bune si rele, in total.”[/i]

    Să știi că nu este coincidență că prin același sofism se justifică și homosexualii. Ei încearcă să convingă ”homofobii” că homosexualii sunt oameni cât se poate de normali, că au virtuți, că sunt buni, că sunt foarte talentați, etc.. Dar nu a zis nimeni că homosexualii n-ar avea și calități și talente. Numai că talentele lor nu le îndreptățesc patima. La fel, și tu poți fi un băiat bun, amabil, drăguț, să cânți frumos la vioară, ba chiar să fii milostiv, dar patima e patimă și n-ai îndrepățire pentru ea și tocmai prin acea patimă te-ai despărțit de Dumnezeu. Iar sexul oral te desparte fără echivoc de împărtășirea cu Dumnezeu.

    Bunăoară, dacă sunt înțelept, milostiv și blând, am eu oare dreptul să fiu și arogant? Ori ar fi firesc să mă împac cu patima bârfei doar pentru că ajut mult biserica cu bani și vin în fiecare duminică la slujbă? Nu, niciuna din aceste atitudini nu e normală pentru că nicio patimă, niciun păcat nu poate fi scuzat printr-o virtute. Păcatul și patima trebuie identificate, lepădate și tratate cu sârguință până la vindecare.

    E adevărat, Dumnezeu ne judecă per ansamblu, nu unilateral. Dar oare degeaba Biserica a numit sexul oral ca păcat strigător la cer? Care este mai grav decât păcatele de moarte? Care păcate de moarte, ne aduc moartea și iadul după cum însăși numele lor îl spune?

    Frate Gabriel, ai suflet după chipul lui Dumnezeu! Pentru ce cauți tu fericirea în cele de jos, care tind spre canalizare când sufletul își găsește împlinirea în cele de sus, care tind spre Împărăția Cerurilor?

    Reply

  39. Gabriel Ciprian
    martie 26, 2014 @ 3:24 pm

    Un raspuns cu adevarat bun, insotit de argumente bune. Ai perfecta dreptate, iarta-ma ca ti-am rapit atat de mult timp.

    Referitor la Sfintii parinti. Este o carte, o sa revin cu un edit cum se numeste, despre iubire in care autorul aduna mai multe surse, idei, opinii si dezvolta. La un moment-dat in subsolul paginii este citatul Sfantului Ambrozie referitor la rusinea femeii.

    La fel si canonul referitor la cele 40 de zile ale femeii de dupa nastere.

    Ei, voiam sa ajung la faptul ca parerile respective sunt de-a dreptul idioate. Pe cat de sfinti au fost ei, pe-atat de idioate sunt si parerile.

    Trebuie sa recunosti ca e o discriminare la adresa femeii. De fapt nu e singura data cand femeia e discriminata. E discriminare si cand se imparte barbatul si femeia pe roluri. Femeia nu e doar sa faca mancare, curat, sa nasca si sa creasca copii. Sa nu uitam ca majoritatea din invatamant (ex: romana, religie, chimie, biologie, engleza) sunt profesoare, asistentele sunt femei, doctorii pe partea de ginecologie si nu numai (ex:pediatrie) sunt tot femei.

    Deci daca se „inspira” societatea dupa Sfinti parinti care considerau ca femeia e buna doar / sau are urmatoarele roluri: de facut curat, mancare, de nascut, de crescut copii… nu s-ar fi ajuns prea departe.

    Referitor la celelalte canoane, spui ca se respecta, este clar ca nu ai idee despre ce vorbesti. Cunosc persoana (preot) care are foarte multe relatii si in protopiat, si mi-a confirmat clar: Canoanele nu mai sunt de actualitate, nu se mai tine asa cont de ele. (de unele, nu de toate).

    Exemplu concret: casatoria si inselatul. Inca un exemplu este ca am o ruda care a divortat de preot, iar acela s-a recasatorit si a putut in continuare sa fie preot. Plus multe altele, vedem ca si la stiri nu stiu care mitropolit a fost prins ca dadea hirotonii pe bani, si s-a luat vreo masura impotriva lui? Nicidecum. Acum trebuia sa fie caterisit de mult. Imi scapa cum il cheama, te poti interesa pe internet sa vezi.

    In fine, am ajuns sa schimb subiectul si nu asta vreau. Iarta-ma inca o data ca ti-am rapit timpul si ai venit cu niste argumente foarte bune 🙂

    Probabil ai zis ca nu sunt barbat deoarece nu ai auzit vreun barbat sa fie asa dornic sa faca sex oral sotiei, nu? Deobicei barbatul vrea sa primeasca, nu sa dea.

    Intr-adevar nu sunt un „cinstitor”, sa zic asa, de icoane. Ma dezgusta sa vad cum toti se duc si pupa icoanele si sunt asa „evlaviosi”. Doar poate cand am o stare mai evlavioasa sarut icoane, in rest, deloc. Evident ca m-am gandit ca o sa fiu oprit de la impartasire… sa zicem doar ca la asta nu am cugetat prea mult ! 😛

    Reply

  40. Dan Tudorache
    martie 26, 2014 @ 3:58 pm

    Gabriel, chiar dacă nu te-ai fi lămurit în legătură cu problema de fond la care am discutat, tot nu-mi părea rău pentru timpul petrecut în conversație cu tine. Dar cu atât mai mult, acum, că te-ai lămurit, îmi pare nespus de bine.

    Cu celelalte critici ale tale, încerc să-ți răspund în așa fel încât să nu te pisălogesc chiar dacă avem păreri diferite. O voi lua în sensul în care îmi vine mai ușor de argumentat pentru că nu stau bine cu timpul acum.

    În legătură cu cinstirea icoanelor, te rog nu te dezgusta de evlavia credincioșilor și nu-ți îngreuia inima cu judecarea lor. Fiecare are evlavia lui, unul mai mică, altul mai mare, unul mai formală, altul mai intimă. Eu însumi nu dau dovadă de smerenie și evlavie în sensul că nu fac nicio plecăciune atunci când sărut icoanele din biserică. Îmi fac cruce simplu, odată sau de două ori, fără să socotesc, timp în care fac o scurtă cerere de îndreptare a mea și a semenilor, după care sărut icoana și plec mai departe. Așa mă manifest eu, simplu. Alții au evlavie mai mare, fac plecăciuni, uneori își lipesc și fruntea de icoană. Asta e evlavia lor, așa simt ei să facă. Fiecare cu felul său de a-și exprima iubirea. Dacă te dezgustă cinstirea icoanelor din biserică, atunci sigur că trebuie să ai măcar o icoană acasă. Sărută-o pe aceea, în semn de respect și mulțumire față de Dumnezeu, pentru ceea ce ți-a dăruit în viață. În casă, în intimitatea ta, n-ar trebui să te simți dezgustat de nimic. Poartă-te așa cum simți tu.

    Legat de acea carte cu trimitere în subsolul unei pagini la un citat al Sf. Ambrozie aștept contextul precis, să ne lămurim împreună.

    Acel canon de a nu te atinge 40 de zile de femeia lăuză într-adevăr există, dar el nu a fost aplicat niciodată și părerea mea este că nu se justifică. Nu a fost emis de un sfânt, ci de un anume diacon Ioan Postitorul. Detalii fragmentate găsești aici: [url]https://www.ortodoxiatinerilor.ro/femeie-mama/20123-argumente-scripturistice-patristice-femeia-ciclu-menstrual [/url]

    Tot în legătură cu canoanele (la modul general), faptul că unii preoți le încalcă cu bună știință nu înseamnă că ele sunt perimate ci că preoții respectivi își fac păcate peste păcate. Într-adevăr există unele canoane care nu mai sunt actuale pentru că s-a schimbat contextul social cărora ele au fost adresate (vezi articolul de mai sus recomandat) , dar canoanele cu privire la păcate… niciodată nu se vor schimba.

    Cât despre ”discriminarea” și ”misoginismul” unor sfinți față de femei, cred că mai degrabă ai fost indus în eroare de un curent modernist și secularist.

    Biserica niciodată nu a criticat femeia că și-a folosit talanții în societate, precum învățământul, medicina, etc. Din contră, s-a opus robirii ei și îndeletnicirii cu activități care nu corespund vocației de soție și mamă.

    Hai să te convingi prin câteva citate despre prețuirea femeii în Biserică, citate extrase din învățături ale părinților înduhovniciți și sfinților:
    [url]http://www.citateortodoxe.ro/autor/parintele-arsenie-papacioc/femeia-este-extraordinara-in-creatia-lui-dumnezeu-603[/url]

    „Femeia înseamnă ‘împărăteasă dăruitoare’. Femeia, dacă zici că-i slabă, totuşi, din momentul în care te-ai angajat să te numeşti soţ, nu te poţi numi soţ, decât lângă o soţie. Trebuie să o pui pe tron, cu orice chip! Să nu se mai vadă în femeie numai un scop meschin sau un lucru de caznă. Femeia este extraordinară în creaţia lui Dumnezeu! Daţi-vă seama că destinul întregii omeniri depinde de cuvântul Fecioarei Maria, libere: Fie mie după cuvântul Tău (Luca 1, 15).”
    (Părintele Arsenie Papacioc)

    [url]http://www.citateortodoxe.ro/autor/parintele-arsenie-papacioc/femeile-sunt-ca-florile-351[/url]

    „Femeile sunt ca florile: toate sunt frumoase, dar fiecare în felul ei. Bărbatul trebuie să se plece să o ia – adică să-i arate eleganţă, preţuire. Atunci floarea îşi arată şi mirosul, şi calităţile ascunse, pentru că tu ai ştiut să răscoleşti adâncurile şi ai făcut din ea ceea ce nu ştia ea că este.”
    (Părintele Arsenie Papacioc)

    [url]http://www.citateortodoxe.ro/autor/sfantul-ioan-gura-aur/iubeste-sotia-copii-260[/url]

    „S-o cinsteşti mai mult decât pe prietenii tăi, mai mult chiar şi decât pe copiii voştri. Şi pe aceştia, de dragul ei să-i iubeşti. Dacă face ceva bun, s-o lauzi şi s-o admiri. Dacă va cădea în vreo greşeală, s-o povăţuieşti şi s-o îndreptezi într-o manieră delicată. Să faceţi rugăciuni împreună. La biserică să mergeţi amândoi.”
    (Sfântul Ioan Gură de Aur)

    [url]http://www.citateortodoxe.ro/autor/sfantul-ioan-gura-aur/sfaturi-soti-barbati-259[/url]

    „Arată-i că-ţi place mult să stai cu ea, că preferi să rămâi acasă de dragul ei, decât să te întâlneşti cu prietenii tăi.” âlneşti cu prietenii tăi.”
    (Sf. Ioan Gură de Aur)

    [url]http://www.citateortodoxe.ro/autor/sfantul-ioan-gura-aur/barbatul-lucratorul-dinafara-femeia-grija-dinauntru-91[/url]

    „Dumnezeu îi da bărbatului soția ca “ajutor”. Ea are calități speciale, aptitudini personale, care completează pentru binele familiei, ceea ce bărbatul va fi neputincios să dea. Bărbatul este lucrătorul dinafară, femeia este grija dinăuntru.” (Sf. Ioan Gură de Aur)

    Cam asta ar fi deocamdată. Nu am uitat nici de răspunsurile la articolul cu epilarea. Cum găsesc timp îți voi răspunde.

    Reply

  41. diana
    aprilie 23, 2014 @ 9:03 am

    Buna, tuturor! Hristos a inviat! Am citit cu mare interes articolele de mai sus si mi-am intarit parerea pe care o aveam cu privire la aceste perversiuni. Imi pare rau insa ca in ceea ce-l priveste pe Gabriel, il banuiti atat de tare ca este o femeie. Mi se pare ca faceti discriminari. Nu vad de ce doar o femeie ar avea aceste pareri si un barbat nu. Dar, in fine…Intrebarea mea e alta! Ce ne facem, noi, femeile, cand sotii nostri vor perversiuni sexuale, fara voia noastra? Nu neg ca patrunderea pornografiei in mintea lor este motivul. Deci nu caut explicatii, pentru ca, din pacate, le-am gasit. Cum gasim insa calea de mijloc intre Hristos si casnicie? Evident ca pare usor de ales. Normal ca-l alegi pe Hristos! Dar cum facem sa nu cadem in alte pacat? Se desface casnicia? Poti sa cedezi ca femeie cu titlu de sacrificiu pentru casnicia ta? Voi ce pareri aveti? Va multumesc mult si Dumnezeu sa va aiba in paza pe toti.

    Reply

  42. Dan Tudorache
    aprilie 23, 2014 @ 10:13 am

    Adevărat a înviat Diana!
    Femeile, pentru firea lor delicată, au un alt fel de a motiva și căuta perversiunile față de bărbați, care sunt foarte grosieri la acest capitol. Desigur, ne referim la cei care caută perversiunile. După cum observi, inclusiv Gabriel recunoaște indirect că felul în care a pus problema ”dăruirii” nu este obișnuită unui bărbat. Nu aș vrea să vorbesc despre asta, mai ales în săptămâna luminată.
    Pur și simplu te rog să ai încredere că atât eu cât și Claudiu am stat printre atâția bărbați cu intenții greșite, și știm cum este pusă problema.

    Cât privește întrebarea ta, lucrurile sunt foarte simple: dacă soțul propune așa ceva, îi explici cu răbdare și blândețe că cere un grav păcat și îi explici procesele sufletești prin care și-a însușit mental o astfel de aștepare. Astfel, îi dai toate argumentele teologice, sociale și psihologice. Dacă nu pricepe aceste lucruri elementare (pentru că nu vrea, desigur) atunci te faci foc și pară și-i spui de la obraz să aleagă: ori pe tine ori… ușa.
    Nu există niciun motiv de târguire la acest capitol. Niciunul. Niciodată.
    Deci blândețe, tact dar și fermitate dacă este nevoie.

    Totuși, dacă situația aceasta apare și se discută abia după căsătorie, înseamnă că undeva a greșit și femeia din start. Pentru că atunci când îți alegi soțul trebuie să te încredințezi că ești pe aceeași lungime de undă pe el… ca să știi dacă poți să duci o căsătorie creștină sau nu. Astfel, trebuie lămurite încă din faza prieteniei:
    – ce părere are despre contracepție
    – ce părere are despre avort
    – ce părere are despre perversiunile sexuale
    – ce părere are despre înfrânarea de la relații intime
    …și altele

    Pentru că altfel te trezești că ai luat pe cineva pe care nu-l cunoști în punctele esențiale pentru bunul mers al căsătoriei. Iar indiferența se plătește.

    Reply

  43. Johny
    decembrie 14, 2018 @ 8:23 pm

    perversiunile acestea sunt nefiresti, deci e logic sa iti dai seama ca e pacat, fara sa mai intrebi de un preot. Ceea ce ma deranjeaza la unii preoti este urmatoarea chestie: unii din ei, mai fanatici ii intreaba pe oameni la spovedit cat mai multe detalii despre relatiile lor intime, si cunosc persoane care s-au indepartat de la credinta din cauza asta.
    Un intructor auto mi-a povestit cum s-a dus la spovedit si preotul la un moment dat l-a intrebat ce face el cu sotia lui si incepea sa caute detalii, sa il intrebe cum o face, in ce pozitii si alte chestii de genul asta, omul asta fiind deranjat de ce il intreaba parintele a plecat si s-a dus sa-si caute in alta parte duhovnic.
    Eu am o nelamurire foarte mare care nimeni nu a vrut sa imi zica pana acum nici un raspuns.
    In cadrul casatoriei stiu ca sunt permise relatiile intime intre sot si sotie, dar nelamurirea mea este urmatoarea: Relatiile intime intre sot si sotie pot fi considerate desfranare chiar daca au loc intr-un mod firesc, adica normal, si fara balonase sau chestii contraceptive???
    Multi oameni mi-au zis ca nu e desfranare atat timp cat nu se intrece masura, dar altii mi-au sarit in cap zicand chestii de genul asta: „E desfranare, sexul este numai si numai pentru facere de copii”, „Vai, sexul este o placere demonica, trebuie sa traim ca frate si sora”, „Relatiile intime sunt pentru facere de copii, si tot este pacat”. Cineva imi zicea ca in Psalmul 50 este versetul acela: „Si in pacate m-a nascut maica mea”, pe care, oameni ce frecventeaza manastirile si sunt oameni fanatici imi zic mie ca atunci cand barbatul si femeia concep un copil fac pacatul desfranarii si cand zic asta la duhovnic sunt opriti de duhovnic de la Sfanta Impartasanie, chiar daca sunt cununati.
    Eu nu mai inteleg nimic din asta, decat ca ortodocsii sunt impartiti in 2 tabere: credinciosi si fanatici, si am ajuns la concluzia ca este necesar sa fii fanatic sa te poti mantui.

    Reply

  44. Mihai Drujut
    octombrie 19, 2023 @ 3:19 pm

    Bună seara! Nu am citit toate comentariile și nu știu dacă a mai recomandat cineva sfaturile părintelui Teofil Pârâian în privința relațiilor intime dintre soți. Deși călugăr, are comentarii destul de obiective cu argumente solide. Eu l-am ascultat într-o înregistrare la Radio Trinitas, cred că se găsește și pe net.
    Un articol interesant. Mulțumesc Claudiu.

    Reply

  45. Anonim
    februarie 14, 2024 @ 11:54 am

    Si mai adaug ce spune Par Ilarion Argatu: ca cei care fac perversiuni sexuale sa nu se impartaseasca pana la moarte ca se scarbeste Duhul Sfant! Apoi ce spun si doctorii ca acestea duc la devieri de comportament si la boli psihice grave! Sunt cazuri concrete! Dupa cum spun Sf Parinti traim vremurile din urma cand pacatele grele impotriva firii se promoveaza in masmedia si duc la decadere morala si la pedeapsa lui Dumnezeu care va veni asupra omenirii! Si dincolo ne asteapta iadul vesnic, chinurile vesnice si osanda vesnica dupa cum spune Biblia! Vedeti profetiile Sf Parinti ca traim vremurile din urma!

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *