Skip to content

9 Comentarii

  1. RDF
    iulie 28, 2010 @ 10:44 am

    Domnul sa ne ajute! Amin…PAce

    Reply

  2. Filofteia
    iulie 28, 2010 @ 1:15 pm

    Am si eu o intrebare pt cine se pricepe…referitor la ceea ce a zis Matei si se regaseste si in acest articol,,N- am venit să chem pe drepţi, ci pe păcătoşi la pocăinţă”.Deci,Dumnezeu este alaturi doar de cei care gresesc?Dupa ce un om se indreapta de la o anumita patima,Dumnezeu se intoarce de la el si se duce la alti?Sau ramane alaturi de om?
    Si mai este ceva,de ce marea majoritate(fie fete,fie baieti)a tinerilor au tendinta sa greseasca,unii constient(si atunci aia zic ca lasa sa gresesc la tinerete ca am timp de pocainta mai tarziu)sau inconstient?De ce este atat de greu sa ne gandim la consecintele faptelor noastre?Eu de cate ori am gresit nu m-am gandit la consecinte decat dupa ce am gresit,dar as vrea sa imi pot da seama de dinainte cand e sa ranesc pe cineva…ei bine,cum?

    Reply

  3. RDF
    iulie 28, 2010 @ 2:15 pm

    Intai de toate, Evanghelia dupa Matei vrea sa aduca o accentuare a faptului ca Dumnezeu ne da mereu sanse de a ne indrepta si de a ajunge la pocainta la cer El doreste sa ajungem pe calea noastra spre desavarsire suflleteasca si progres duhovnicesc.Dar oare daca Dumnezeu Si-ar indeparta Harul Sau Cel Sfant, DREPTII ar ramanea DREPTI fara de El…caci ei sunt Drepti traind in si prin Dumnezeu!Sa nu uitam!

    Reply

  4. RDF
    iulie 28, 2010 @ 2:17 pm

    Noi trebuie sa ajungem la o desavarsire sufleteasca prin care sa fim in stare a simti ispita venita asupra noastra din lume, de la diavol, si sa o putem combate cu rugaciunea-medicament.Cu siguranta acei tineri despre care vorbesti sunt INCONSTIENTI caci nu au descoperit Harul DIVIN!Eu asa cred…Dumnezeu sa te lumineze si sa-ti dea putere sa treci peste toate ispitele, priveghind si rugandu-te, draga Filofteia!(Matei 26, 41)

    Reply

  5. Guest
    iulie 28, 2010 @ 2:29 pm

    Foarte adevarat ce a spus RDF.
    Imi cer iertare ca indraznesc sa adaug ceva

    Filofteia, sa stii ca un om chiar daca se indreapta de la o anumita patima, tot greseste. Toti suntem pacatosi,asta e clar, de aceea Mantuitorul se adreseaza noua prin aceasta mangaiere : ,,N- am venit să chem pe drepţi, ci pe păcătoşi la pocăinţă”.

    ,,Dumnezeu se intoarce de la el si se duce la alti?Sau ramane alaturi de om?” Nu are cum sa se duca la altii=> chiar Domnul spune in Sfânta Evanghelie după Ioan: ,,Nu vă voi lăsa orfani”.
    Din asta intelegem ca este pretutindeni cu noi si in noi.

    Dar depinde si de credinta noastra, de cat de mult ramanem in iubirea lui Hristos. De aceea Mantuitorul spune: ,,Ramaneti intru Mine, si Eu voi ramane intru voi.”

    Tinerii au tendinta sa greseasca cu sau fara constiinta pentru ca nu au nicio alternativa,cum spunea cineva, tineretea nu inseamna doar distractie si placere, ci ea este un razboi continuu cu sinele propriu. Prin ceea ce spunem: ,,am timp de pocainta mai tarziu”, refuzam defapt acest razboi launtric. Refuzam POCAINTA.
    Este greu sa ne gandim la consecinte, mai ales cand dupa o fapta savarsita, ne dam seama cat de mult am ranit pe cel de langa noi. Dar sa ne gandim la Sf Apostol Petru, si la Iuda. Nu stiu daca sunt exemplele cele mai potrivite, dar Sf Apostol Petru s-a lepadat de trei ori de Mantuitorul… apoi si-a dat seama de ce a facut, s-a gandit la consecintele care urmau sa fie, si s-a strecurat afara plin de intristare plangand cu lacrimi de pocainta… Astfel a fost iertat. Iuda in schimb, L-a vandut pe Mantuitorul ca pe un sclav, nu s-a gandit la consecinte, si a ales moartea…
    Sunt multe alte exemple, dar am ales acesta pentru a ne da seama cat de important este sa ne gandim inainte de a savarsi o fapta. Sa vedem daca ea poate duce spre pacat, sau spre bucurie. Spre moarte sau spre Viata si Lumina.

    Reply

  6. Georgiana
    iulie 28, 2010 @ 2:29 pm

    Foarte adevarat ce a spus RDF.
    Imi cer iertare ca indraznesc sa adaug ceva

    Filofteia, sa stii ca un om chiar daca se indreapta de la o anumita patima, tot greseste. Toti suntem pacatosi,asta e clar, de aceea Mantuitorul se adreseaza noua prin aceasta mangaiere : ,,N- am venit să chem pe drepţi, ci pe păcătoşi la pocăinţă”.

    ,,Dumnezeu se intoarce de la el si se duce la alti?Sau ramane alaturi de om?” Nu are cum sa se duca la altii=> chiar Domnul spune in Sfânta Evanghelie după Ioan: ,,Nu vă voi lăsa orfani”.
    Din asta intelegem ca este pretutindeni cu noi si in noi.

    Dar depinde si de credinta noastra, de cat de mult ramanem in iubirea lui Hristos. De aceea Mantuitorul spune: ,,Ramaneti intru Mine, si Eu voi ramane intru voi.”

    Tinerii au tendinta sa greseasca cu sau fara constiinta pentru ca nu au nicio alternativa,cum spunea cineva, tineretea nu inseamna doar distractie si placere, ci ea este un razboi continuu cu sinele propriu. Prin ceea ce spunem: ,,am timp de pocainta mai tarziu”, refuzam defapt acest razboi launtric. Refuzam POCAINTA.
    Este greu sa ne gandim la consecinte, mai ales cand dupa o fapta savarsita, ne dam seama cat de mult am ranit pe cel de langa noi. Dar sa ne gandim la Sf Apostol Petru, si la Iuda. Nu stiu daca sunt exemplele cele mai potrivite, dar Sf Apostol Petru s-a lepadat de trei ori de Mantuitorul… apoi si-a dat seama de ce a facut, s-a gandit la consecintele care urmau sa fie, si s-a strecurat afara plin de intristare plangand cu lacrimi de pocainta… Astfel a fost iertat. Iuda in schimb, L-a vandut pe Mantuitorul ca pe un sclav, nu s-a gandit la consecinte, si a ales moartea…
    Sunt multe alte exemple, dar am ales acesta pentru a ne da seama cat de important este sa ne gandim inainte de a savarsi o fapta. Sa vedem daca ea poate duce spre pacat, sau spre bucurie. Spre moarte sau spre Viata si Lumina.

    Reply

  7. Saurian
    iulie 28, 2010 @ 5:33 pm

    Filofteia, în legătură cu ce ai spus aş vrea să mai adaug câteva lucruri. În primul rând cu citatul din Evanghelia de la Matei îmi place mult felul cum l-a explicat păr. Rafail Noica şi anume faptul că TOŢI suntem păcătoşi. Iisus le spune la farisei că a venit pentru păcătoşi şi nu pentru drepţi din cauză că fariseii credeau că sunt drepţi. De fapt nimeni nu e drept. Toţi suntem păcătoşi.

    Iar la a doua problemă explicaţia ar fi următoarea. Sf. Maxim Mărturisitorul vorbeşte de faptul că odată cu căderea noastră a căzut şi raţiunea ce o aveam de la Dumnezeu iar fiinţa noastră e înclinată spre păcat. Deci prin căderea omului din Rai mintea noastră este foarte întunecată şi a căzut de la cele duhovniceşti la cele trupeşti. De aceea şi vrăjmaşul mai uşor ne poate înşela. Ba mai mult, ori de câte ori vine vrăjmaşul lângă noi ne întunecă mintea şi de asta mai uşor cădem în păcate. Totuşi prin rugăciune ne curăţim mintea şi inima şi vom cădea mai greu în păcate.

    Reply

  8. Filofteia
    iulie 28, 2010 @ 5:46 pm

    Am inteles asta….multumesc pt raspunsuri RDF,anonim,Georgiana si Saurian!E normal sa gresim cu totii ca nu exista om fara de pacat.Deci daca pacatuim si ne indreptam Dumnezeu ne este alaturi in continuare sau doar atunci cand vom mai pacatui inca odata si ne vom pocai din nou?Banuiesc ca Dumnezeu ne iubeste mereu si inainte si in timpul si dupa pocainta.

    Reply

  9. RDF
    iulie 29, 2010 @ 6:08 pm

    Trebuie sa nu uitam faptul ca Dumnezeu este mereu alaturi de noi!!! Noi suntem cei Care Il indepartam prin savarsirea pacatelor!Dar El ramane mereu alaturi de noi! …caci bate si la usi incuiate :love:

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *